Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W2 (Bazyliańska 6)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Olędzki Jerzy
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Adamus|-Matuszyńska Anna
(1)
Biliński Jacek. Red
(1)
Chodubski Andrzej Media jako specyficzna instytucja generowania zachowań wyborczych
(1)
Chłopecki Jerzy Między cenzurą a rynkiem
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Gałkowska Agnieszka Polityczna odpowiedzialność dziennikarska?
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Goban-Klas Tomasz Poskramianie dziennikarzy. Instrumentarium demokracji dyktatorskiej
(1)
Grzywacz Renata. Red
(1)
Jastrzębski Jerzy Misja, "czwarta władza" czy biznes? O potrójnej naturze mediów
(1)
Krupa Jan (1955- ). Red
(1)
Lakomy Lilianna Etyczne granice współczesnego dziennikarstwa
(1)
Leszczyński Tadeusz Zbigniew (1960- ). Red
(1)
Malinowska Elżbieta (ekonomia)
(1)
Malinowska-|Misiąg Elżbieta
(1)
Miazek Ryszard (1945- )
(1)
Mikołejko Zbigniew
(1)
Okrzesik Janusz Media w systemie politycznym RP
(1)
Pokorna-Ignatowicz Katarzyna O przyczynach i skutkach upolitycznienia Telewizji Polskiej
(1)
Politechnika Warszawska
(1)
Przywara Paweł Cóż to jest prawda? Wiarygodność współczesnego języka dziennikarskiego w Polsce
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sobczak Jacek Dziennikarstwo śledcze i prowokacja dziennikarska
(1)
Stasiuk-Krajewska Karina Polityk dziennikarzem, dziennikarz politykiem?
(1)
Strzelecki Tadeusz
(1)
Szpunar Magdalena. Red
(1)
Wołpiuk Waldemar Jan (1933- ). Red
(1)
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania (Rzeszów)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Dziennikarstwo
(2)
Finanse publiczne
(2)
Public relations
(2)
Chamiec-Jaxa, Zygmunt (1882-1948)
(1)
Dziennikarze
(1)
Film polski
(1)
Innowacje
(1)
Kino
(1)
Nauczanie
(1)
Polskie Radio
(1)
Prawo restrukturyzacyjne
(1)
Prawo upadłościowe
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Ryzyko upadłości
(1)
Upadłość
(1)
Wojna 1939-1945 r.
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1918-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.A (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11.0 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.A (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 659 (1 egz.)
Kaucja: 34,58 zł
Książka
W koszyku
Restrukturyzacja sądowa a upadłość przedsiębiorstw w Polsce / Ulyana Zaremba. - Stan prawny na 30.08.2021. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Aspra ; Rzeszów : Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2021. - 367, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach [319]-332.
Monografia stanowi interdyscyplinarne studium teoretyczno-empiryczne postępowań restrukturyzacyjnych przedsiębiorstw w Polsce. Jest to pierwsza publikacja tak szeroko i szczegółowo omawiająca tematykę restrukturyzacji sądowej przedsiębiorstw w ujęciu ekonomiczno-prawnym. Głównym walorem tej pracy są wyniki badania wpływu kondycji finansowej przedsiębiorstw zagrożonych niewypłacalnością (bądź już niewypłacalnych) na przebieg i sposób zakończenia postępowań restrukturyzacyjnych. Badaniem objęto wszystkie spółki kapitałowe i osobowe, wobec których w okresie 2016-2019 otwarto postępowanie restrukturyzacyjne. Dodatkowo w monografii został zaprezentowany bogaty materiał statystyczny i faktograficzny dotyczący skali upadłości i restrukturyzacji na tle danych o demografii przedsiębiorstw w Polsce. Wielowymiarową analizę zjawiska upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw dokonano w perspektywie różnych cech podmiotów: rodzaju prowadzonej działalności, formy organizacyjno-prawnej, zróżnicowania regionalnego, cyklu i długości życia podmiotu. Książka może się okazać wartościową lekturą nie tylko dla przedstawicieli świata nauki, ale też dla praktyków prawa restrukturyzacyjnego i upadłościowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Chamiec Z. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.0 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Edukację alternatywną można postrzegać jako swoistą reakcję obronną rodziców, uczniów, nauczycieli, a także badaczy na masowy charakter edukacji, obecną w niej przemoc strukturalną, symboliczną, przejawy ukrytego programu. Pojęcie edukacji alternatywnej weszło na dobre do języka współczesnej polskiej pedagogiki - nie tylko za sprawą praktyk edukacyjnych odmiennych od masowego kształcenia, ale także publikacji: monografii, prac zbiorowych i artykułów. Pierwsze z nich pojawiły się na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku, gdy opadła ideologiczna kurtyna izolująca nas od zachodniej myśli pedagogicznej. Dopiero wtedy możliwe było upowszechnienie na przykład: montessoriańskiej, freinetowskiej, waldorfskiej, antypedagogicznej czy gestaltowskiej myśli i praktyki, a także tekstów Ivana Illicha, Johna Holta, Hubertusa von Schoenebecka i wielu innych autorów. Podkreślić trzeba szczególną rolę Bogusława Śliwerskiego, który jest nie tylko współredaktorem niniejszej książki, ale od wielu lat także promotorem i propagatorem ruchu odnowy edukacji, aktywnym organizatorem cyklu międzynarodowych konferencji poświęconych edukacji alternatywnej, autorem monografii i redaktorem naukowym pierwszych publikacji zbiorowych na ten temat.
Rozdział I. Edukacja alternatywna: próba syntezy i określenia współczesnej roli * 1. Istota edukacji alternatywnej * 1.1. Edukacja typu „albo to – albo tamto” * 1.2. Edukacja alternatywna jako jedna z wielu pedagogii * 2. Przyczyny i uwarunkowania zaistnienia edukacji alternatywnej * 3. Podmioty inicjujące i prowadzące alternatywne szkoły * 4. Pozoranci i faryzeusze edukacji alternatywnej * 5. Edukacja alternatywna to edukacja autorska * 6. Władze centralistycznego ustroju szkolnego wobec edukacji alternatywnej * 7. Konieczność konstruktywistycznej zmiany w dydaktyce * 8. Alternatywa (w) edukacji XXI wieku * Rozdział II. Innowacje w edukacji. Perspektywa pedagogiki innowacyjności * 1. Nowa koncepcja innowacji w edukacji * 2. Perspektywa „ja”. O innowatorze słów kilka * 3. Perspektywa „to”. O działaniach innowatora * 4. Perspektywa „my”. Jak ważna jest kultura * 5. Perspektywa „te”, czyli o systemach i środowiskach innowacyjnych * 6. Wskazówki dla badaczy i nauczycieli * Rozdział III. Kreatywność – twórczość – postawa twórcza. Próba systematyzacji pojęć i teorii * Wprowadzenie: o czym pedagodzy powinni wiedzieć * 1. Twórczość – kreatywność – postawa twórcza: bogactwo znaczeń * 2. Twórczość: wartościowa nowość * 3.Teorie twórczości – bogactwo czy nadmiar? * 4. Implikacje pedagogiczne – edukacja dla/ku twórczości * Rozdział IV. * Młodzież, edukacja i przemiany kultury współczesnej: (re)konstrukcje kontroli, wolności i rozproszenia * 1. Pedagogika rdzenia tożsamości * 2. Pedagogika maksymalnej akceptacji podmiotowości i kształtowania poczucia własnej wartości * 3. Pedagogika krytycznego myślenia i dystansu 4. Pedagogika trwałych relacji międzyludzkich * 5. Pedagogika szacunku dla kultury wysokiej i kultury popularnej * 6. Pedagogika niemediowanych i nieedytowanych form ekspresji tożsamości oraz kontaktów „twarzą w twarz” * 7. Pedagogika szacunku dla (czytania i gromadzenia) książek oraz biblioteki * 8. Pedagogika koncentracji uwagi i kontemplacji oraz zdolności do porządkowania * Rozdział V. Czy zdolni uczniowie mają swoje miejsce w tradycyjnej szkole? * 1. Definicje zdolności * 2. Definicja oświatowa * 3. Koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera 4. Koncepcja Josepha S. Renzulliego * 5. Koncepcja Roberta J. Sternberga * 6. Kazimierz Dąbrowski – potencjał rozwojowy * 7. Mega-Model Rozwoju Talentu * 8. Strategie kształcenia uczniów zdolnych * 9. Przyspieszone kształcenie * 10. Wzbogacone kształcenie * 11. Edukacja domowa * Rozdział VI. Problemy dzieci matematycznie uzdolnionych. Wyniki badań, interpretacje i wnioski oraz rozpaczliwe wołanie o lepsze traktowanie tych dzieci w szkołach * 1. Badania, które zmieniły poglądy dotyczące uzdolnień matematycznych dzieci * 2. Cechy umysłów dzieci z zadatkami uzdolnień matematycznych * 3. O konstruowaniu narzędzi diagnostycznych przydatnych do rozpoznawania zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci * 4. Szacunkowe dane o poziomie wiadomości i umiejętności matematycznych badanych dzieci * 5. Dlaczego już po kilku miesiącach nauki w klasie pierwszej znacząco mniej dzieci manifestuje zadatki uzdolnień matematycznych? * 6. Krótko o tym, że treści kształcenia matematycznego powodują rozleniwienie umysłów uzdolnionych matematycznie dzieci – na przykładzie kształtowania umiejętności liczenia i rachowania w klasie pierwszej * 7. Okresy szczególnej wrażliwości na rozwijanie zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci * 8. Działania zmierzające do zmiany na lepsze szkolnych losów dzieci obdarzonych zadatkami uzdolnień matematycznych * Rozdział VII. Miejsce kultury i sztuki w edukacji szkolnej – potrzeba czy fanaberia * 1. „W życiu bym do teatru nie poszedł”, czyli utyskiwanie malkontentki kulturalnej * 2. Znaczenie sztuki – pole działania sztuką i poprzez sztukę * 3. Kroki mniej i bardziej udane – na drodze ustalania strategii edukacyjnej dla sztuki i kultury * 4. W stronę modelu * 5. Implikacja praktyczna * Rozdział VIII. Postawy twórcze versus odtwórcze młodego pokolenia. Refleksje na kanwie wybranych idei i badań * Wprowadzenie. Kreatywność i twórczość a „stary i nowy” system edukacji * 1. Kreatywność i wspieranie rozwoju osobowości twórczej jako nowy (?) cel edukacji * 2. Transgresja i twórczość w perspektywie edukacyjnej * 3. Geneza postaw twórczych. Szkoła jako przestrzeń kształtowania postaw transgresyjnych vs marnowania potencjałów ucznia * 4. Postawy twórcze w karierze edukacyjnej ucznia w świetle wybranych badań * 5. Metodologiczne aspekty badań własnych * Refleksja zamiast zakończenia: „po prostu nie przeszkadzać”? * Rozdział IX. Kreowanie alternatyw w edukacji – idea, uwarunkowania, oblicza * 1. Potrzeba alternatyw * 2. Droga ku alternatywie * 3. Edukacyjna alternatywa w działaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliografia na stronach [403]-422.
Zbiór obejmuje teksty publikowane w latach 2012-2020 w czasopismach naukowych i wydawnictwach zbiorowych. W Przedsłowiu autor wydobywa medialne wątki z mowy noblowskiej Olgi Tokarczuk, sama książka została zaś podzielona na siedem części. W pierwszej z nich przestawiono pojęcie mediów i badań medioznawstwa, kolejne dwie odnoszą się do kwestii stylu współczesnego dziennikarstwa i zmian wywołanych przez postępującą cyfryzację i mediatyzację. Następnie autor podejmuje temat konfliktów, lęków oraz inwigilacji w perspektywie mediów, a także prezentuje osoby, które uznaje za innowatorów medialnych, w tym papieża Franciszka i "supermana autopromocji" Donalda Trumpa. Najnowsze zjawiska medialne ukazuje część Transformacje mediów cyfrowych, poświęcona nowym formom aktualnej fazy mediamorfozy, a szczególnie jej algorytmizacji i platformizacji w tzw. chmurach obliczeniowych. Tom dopełniają rozważania na temat antropocenu i mediocenu, nowej epoki rozwoju cyfrowych mediów, która pokazana została jako konstrukt formowany w znacznym stopniu przez władzę, media i komunikację społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58230 (1 egz.)
(dostępność ok. 25.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej